Header-main

De nieuwe dreamliner van TUI

but 75x30 arke logoOp 8 juni 2014 startte de eerste commerciële vlucht van deze toestellen. Het eerste toestel zal voornamelijk op de Caribische route ingezet worden. In totaal staan er 13 toestellen in bestelling, waarvan de eerste nu geleverd is, en een optie op nog eens 10 toestellen. Vanaf juni 2014 worden de vluchten naar Aruba, Bonaire en Curaçao ook uitgevoerd met de Boeing 787 Dreamliner. Tijdens het selecteren van uw vliegdatum ziet u met welk toesteltype u vliegt

TUI Boeing 787-8 Dreamliner

dreamliner

Star Class:
Comfort Class:
Economy Class:
Beenruimte ? cm
Beenruimte ? cm
Beenruimte ? cm
Rij 1 tot en met 3
Rij 6 tot en met 19
Rij 25 tot en met 45

 Dreamliner 787-8

Specificaties TUI Dreamliner 787-8

Aantal passagiers: 307
Kruissnelheid: 913 km/h  / Max. snelheid: 954 km/h
Kruishoogte: 10.700m / Max. hoogte: 13.100m
Max. startgewicht: 228.000 kg
Operationeel leeggewicht: 118.000 kg
Max. gewicht bij landing: 172.000 kg
Max. bereik met volle lading: 15.200 km
Spanwijdte: 60,1 m

Voordelen van de nieuwe Dreamliner

TUI is de allereerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij die de Boeing 787 Dreamliner in gebruik neemt. Het revolutionaire toestel is lichter, stiller, zuiniger en vooral veel comfortabeler dan de huidige generatie vliegtuigen.

Zo geven het slimme design met gewelfd plafond en de 30% grotere ramen een ruimtelijk gevoel en zorgt de moodlighting aan boord voor een natuurlijke overgang tussen dag en nacht wat zorgt voor minder jetlag bij aankomst.

Daarnaast is de cabinedruk hoger waardoor het lichaam meer zuurstof opneemt en reizigers met een frisser gevoel op de bestemming aankomen. Door het geavanceerde luchtverversingssysteem hebben passagiers bovendien minder last van duizeligheid en hoofdpijn.

De Dreamliner is niet alleen fijn om in te vliegen maar ook minder milieubelastend; het toestel maakt 60% minder geluid dan andere vliegtuigen en verbruikt 20% minder brandstof en CO2 per passagier.

Schonere lucht
De lucht aan boord is schoner dan in een 'gewoon' vliegtuig door het geavanceerde luchtverfrissingssysteem. Als reiziger heeft u daarom minder last van duizeligheid en hoofdpijn.

Meer zuurstof
De cabinedruk in de Dreamliner is hoger. Terwijl u normaal het gevoel heeft dat u zich op een hoogte van 2400m bevindt, lijkt het in dit vliegtuig alsof u maar op 1800m bent. Hierdoor neemt het lichaam 8% meer zuurstof op en komt u met een veel frisser gevoel aan op uw bestemming.

Ruimte
Het slimme design met een gewelfd plafond geeft een ruimtelijk gevoel. Ook de lange mensen hoeven niet te bukken voor de bagagebakken.

'Slimme' en grotere ramen
De ramen zijn 30% groter dan bij de andere passagiersvliegtuigen. Tevens kan het raam elektronisch donker gemaakt worden.

Brandstofbesparing
De Dreamliner verbruikt 20% minder brandstof en CO2 per passagier.

Stiller
De Dreamliner maakt 60% minder geluid dan andere vliegtuigen. In de in- en uitlaat van de motor zitten speciale akoestische panelen die het geluid reduceren. Ook de vorm van de uitlaat van de motorgondels verminderen het geluid. En tenslotte is het toerental van de motor lager, dus minder lawaai.

Laadruimte
Er past 125 m3 vracht in het laadruim van de Dreamliner. Het toestel kan 5 tot 15 ton aan lading meenemen.

Vleugels
Het speciale ontwerp van de vleugels zorgt voor een verminderde luchtweerstand, met als resultaat een flinke besparing op de brandstof.

Turbulentiesensoren
De kans op vervelende turbulentie is in de Dreamliner kleiner. Een geavanceerd systeem vermindert de effecten, waardoor de reiziger minder snel last zal krijgen van reisziekte.