Header-main

Hyatt verdwijnt, Santa Barbara Beach & Golf verschijnt

Gepubliceerd: maandag 14 oktober 2013

SANTA-BARBARA-BEACH-GOLF-RESORT-CURACAO-171212-150x150Santa Barbara Hospitality, N.V., een hotelinvesteringsgroep, heeft vandaag aangekondigd dat het voormalige Hyatt Regency Curaçao Golf Resort, Spa and Marina nu onder nieuw beheer staat en een nieuwe naam heeft gekregen. Het resort heeft de nieuwe naam Santa Barbara Beach & Golf Resort, Curaçao gekregen.De eigenaar van het hotel heeft zijn overeenkomst met Hyatt Corporation and Hyatt Curaçao, N.V. ("Hyatt") op 21 november 2012 opgeschort en heeft vandaag Benchmark Hospitality International ("Benchmark") benoemd als beheerder van het luxe-resort op Curaçao. Het resort heeft de nieuwe naam Santa Barbara Beach & Golf Resort, Curaçao gekregen.

Volgens de eigenaar van het resort hebben vertegenwoordigers van de eigenaar om ongeveer 12 uur middernacht plaatselijke tijd het beheer overgenomen, om ongemakken voor gasten of werknemers te voorkomen. De eigenaar heeft Hyatt op de hoogte gebracht van zijn intenties en heeft het operationele en financiële beheer over het gebouw van 350 kamers overgenomen.

Personeel wordt grotendeels overgenomen

De werknemers werden ingelicht over de wijziging in beheer. Benchmark is van plan om bijna alle huidige hotelmedewerkers in dienst te houden, met behoud van hun huidige salaris, de originele datum van indiensttreding en eventuele verlofdagen.

Bestaande reserveringen blijven bestaan

Alle huidige kamerreserveringen en evenementboekingen zullen zonder wijziging worden overgenomen. Voor meer informatie over bestaande of nieuwe reservaties kunnen gasten vanuit elke internationale locatie bellen naar + 5999-8401234 of vanuit de VS bellen naar 1-855-590-2266 of plaatselijk naar 8401234. U kunt ook verdere informatie inwinnen via de website van Santa Barbara Resort.

"Dit is een spannende gebeurtenis voor het resort, haar medewerkers en de duizenden internationale gasten die we weldra hopen te kunnen verwelkomen," aldus David Maxfield, een vertegenwoordiger van Santa Barbara Hospitality, N.V., de eigenaar van het hotel. "We zijn ervan overtuigd dat dit resort nu een van de aantrekkelijkste luxe-bestemmingen ter wereld zal worden."

Het geschil tussen Hyatt en de hotel eigenaar

De eigenaar heeft aangekondigd dat hij de overeenkomst met Hyatt heeft beëindigd als gevolg van de aantijgingen dat het management van het hotel de voorwaarden van de overeenkomst van 16 maart 2005 had geschonden. Volgens correspondentie die door de eigenaar naar Hyatt werd verstuurd op 15 december 2012 "...heeft de eigenaar, in een brief van 21 november 2012, de beheerovereenkomst beëindigd en Hyatt gevraagd contact op te nemen met de eigenaar om onmiddellijk het tijdelijke management en andere zaken in verband met de overdracht te bespreken, om een soepele overhandiging van de activiteiten van het resort te garanderen. Hyatt heeft niet aan het verzoek van de eigenaar voldaan."

"De eigenaar vindt dat Hyatt heeft nagelaten zijn verantwoordelijkheden tegenover de eigenaar van het resort na te komen," aldus William A. Brewer III, partner bij Bickel & Brewer en advocaat voor Santa Barbara Hospitality, N.V. "Daarom heeft de eigenaar zijn recht uitgeoefend om de overeenkomst met Hyatt te beëindigen en een nieuw management in te voeren. Dit is een ordelijke en vreedzame overdracht van het management geworden, om elke hinder voor werknemers of gasten te beperken."

De eigenaar beweert dat het resort onder het management van Hyatt haar doelstellingen voor de inkomsten van 2011 miste met bijna 12 miljoen dollar, en dat de bezettingsgraad dat jaar ongeveer 22 procent onder de verwachtingen lag. Zowel de inkomsten als de bezettingsgraad waren ook in 2012 lager dan gepland, aldus de eigenaar. De eigenaar beweert dat Hyatt zijn verplichtingen en verantwoordelijkheden op het vlak van dienstverlening, personeelstraining en -supervisie, budgettering en planning, en verkoop en marketing, niet heeft nagekomen.

"Dit resort streeft ernaar aan de behoeften van zijn klanten over de hele wereld te voldoen en elke klant een onvergetelijke ervaring te bieden," zegt Tom Garcia, interim-manager van het resort. "We kijken ernaar uit om samen te werken met de plaatselijke gemeenschap en een serviceniveau te bieden dat ongeëvenaard is op de Caraïben."

Santa Barbara Beach & Golf Resort

SANTA-BARBARA-BEACH-GOLF-RESORT-CURACAO-171212-300x199

Het Santa Barbara Beach & Golf Resort, Curaçao is een luxueus strandresort in de Santa Barbara Plantation-regio van Curaçao. Het resort biedt niet alleen adembenemend mooie uitzichten over de Caraïbische Zee, maar ook drie zwembaden, een welnesscentrum, tennisvelden, twee jachthavens en een professionele golfbaan van 18 holes, ontworpen door Pete Dye. Het is een uniek luxe-resort op Curaçao, een eiland in de zuidelijke Caraïbische Zee, aan de kust van Venezuela. Het eiland is erkend als een van de "best bewaarde geheimen in de Caraïben", met uitstekende opties op het vlak van diepzeeduiken, outdoor-activiteiten, gastronomie en cultuur.

Over Benchmark Hospitality International

Benchmark Hospitality International is een leider op het gebied van management- en marketingservices voor resorts, conferentiecentra, conferentiehotels en Personal Luxury Resorts & Hotels. Het onafhankelijke bedrijf werd in 1980 opgericht en is een wereldwijde organisatie met percelen in beheer in de grote stedelijke en recreationele gebieden. Het internationale hoofdkantoor van Benchmark staat in The Woodlands, Texas, in de buurt van Houston. Benchmark Hospitality is een van de oprichters van de International Association of Conference Centers. Het regiokantoor oost is gesitueerd in New Jersey, regiokantoor west in Washington, en er zijn internationale kantoren in Tokyo, Japan, en in Santiago, Chili. Ga naar benchmarkhospitality.com

Over Bickel & Brewer

Bickel & Brewer, opgericht in 1984, heeft een reputatie opgebouwd als een van de meest succesvolle advocatenbureaus in de Verenigde Staten, en richt zich exclusief op complexe rechtszaken in commercieel recht en het oplossen van commerciële geschillen. Het heeft kantoren in New York en Dallas, en vertegenwoordigt een brede reeks van toonaangevende bedrijven - van individuele ondernemers tot grote Fortune 500-bedrijven - die te maken hebben met de meest complexe juridische kwesties.

Bovenstaande bron: ANP - link

Reactie van Hyatt

Middels hun eigen Engelstalige persbericht van 15 dec. 2012.

Santa Barbara Hospitality, N.V., de hoteleigenaar van het Hyatt Regency Curacao Golf Resort, Spa and Marina kwam vrijdagavond laat naar het resort, en informeerde de aanwezige manager dat ze het management per direct overnamen. Hyatt Curacao N.V. beheerde het resort na de opening in 2010. Hyatt was erg trots dat zij hun naam konden verbinden aan het nieuwe resort.

Hyatt Curacao N.V. ontkent dat de eigenaar in zijn recht stond om het management van het resort op deze manier over te nemen. Eind November, in overeenstemming met het Hotel Management Agreement, heeft Hyatt Curacao N.V. een bemiddeling aangevraagd welke nog steeds in behandeling is, met als doel om een tot een uitspraak te komen over de rechten van beide partijen volgens de management overeenkomst.
De eigenaar echter, heeft er voor gekozen om tot deze directe actie over te gaan in plaats van het volgen van een bemiddelingstraject zoals beschreven in het management overeenkomst.

Hyatt Curacao N.V. zal juridische stappen gaan ondernemen om zijn rechten volgens het management contract te beschermen, en verwacht dat het beheer van het resort weer overgedragen zal worden aan Hyatt. Hyatt Curacao N.V. is wel bezorgd over de impact die de actie van de eigenaar zal hebben op het resort, zijn medewerkers en de gasten.

Ondanks dat Hyatt denkt dat de eigenaar niet correct heeft gehandeld en denkt dat het beheer weer in handen zal komen van Hyatt, is Hyatt op dit moment niet in de positie om boekingen aan te nemen en eventuele vragen te beantwoorden over de bestaande boekingen.